zaterdag 6 januari 2007

Schoonmoeders Sjaal


MIL's scarf, originally uploaded by Breibeest.

Hehe, hij is klaar. Een sjaal voor mijn schoonmama, die erg veel houdt van handgemaakte dingen. Ik hoop dat ze er blij mee is en dat ze 'm met plezier zal dragen!

Ze heeft het kadootje nog niet ontvangen -- maar ik kan er al gerust over bloggen, want ze beschikt niet over een internetverbinding :-)

Achteraf heb ik een beetje m'n twijfels over de kleur -- mijn schoonmama draagt al een donkere jas, dus een lichte sjaal was beter geweest. Maar verder is-ie echt heel mooi geworden. Het patroon is een eenvoudige Feather & Fan (hoe heet dat in het Nederlands?), zie http://wendyknits.net/knit/feather.htm. Gebreid met naalden nr. 4, met "Laine et Cachemire de Phildar", 7 bolletjes in kleur marine, gekocht bij Daisy Handwerken in Rotterdam. Heerlijke, zachte, luxe wol; lekker rekbaar en zalig om mee te breien (wel een beetje splitterig omdat-ie uit een zestal kleinere draadjes bestaat, maar het valt mee).

1 opmerking:

Anoniem zei

mooi patroon en mooie kleur! wat vond je schoonmoeder ervan?
je schouderwarmer ziet er ook prachtig uit, lijkt me heerlijk, zo'n ding.