woensdag 3 januari 2007

Goede voornemens...

Mijn allerbeste, wollige, warme, rechte of averechte wensen voor alle breiers (en anderen) in 2007!

Mijn breivoornemens in 2007?

1. Patronen die ik wil uitproberen:

- Een remake van mijn oude, favoriete, middelgrijze lange trui met capuchon. Ooit had ik een heerlijk warme trui met capuchon in m'n bezit, een eenvoudig modelletje in tricotsteek. Vrij nauw aansluitend en lekker lang (tot halverwege het kontje), het was mijn lievelingstrui. Niet handgebreid, ik denk dat-ie van het merk Mexx was. Helaas, pindakaas, op een warrige dag heb ik 'm per ongeluk in de 30-graden-was gestopt... normaal ben ik extreem voorzichtig met mijn truien, op die ene uitzondering na. Lievelingstrui helemaal vervilt en gekrompen. Bah. Ik wil 'm graag opnieuw breien, maar dat zal dus betekenen dat ik zelf een patroon ervoor moet ontwerpen (en hoe ik dat capuchon moet aanpakken...?!?)

- Een paar lekkere katoenen lente- of herfsttruitjes. Tubey van Knitty vind ik erg mooi, en ik denk dat een katoenen versie ervan (zonder strepen, want strepen zijn niet flatterend voor rondere dames) erg mooi en sexy kan zijn. De Somewhat Cowl lijkt me ook wel wat, ook in katoen.



- Sokken. Voor het eerst. Toch. Een paar voor m'n papa en een paar voor schoonmama :-)

- De gehaakte zeshoekjesrestjesplaid (postje hierover volgt later) afwerken.

2. Meer inzicht verwerven in siersteken, ajour, kantbreien en dergelijke. Het is niet helemaal mijn smaak maar misschien krijg ik met meer inzicht ook inspiratie voor moderne interpretaties ervan.

3. Leren breien met de breimachine?? Misschien niet een project voor dit jaar, maar ik moet zeggen dat het al lang kriebelt. Cruciaal is: te weten komen of ik werken met de breimachine ook echt leuk vind (naaien met de naaimachine vind ik vervelend, naaien met de hand ook).

Wat zijn jouw brei-voornemens voor 2007?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Breibeest,

wat een leuke weblog heb je! Ik kwam via google met het trefwoord kantbreien op je site. Ik heb een vraag; ik ben al een tijdje op zoek naar garen voor kantbreien, met heel veel loopmeters. Heb jij nog tips? Merk, winkel, prijzen...

Groeten van Connie
Email: pollies55@freeler.nl