zaterdag 3 februari 2007

Gehaakte sjaal in mohair


Double Crochet Mohair Scarf, originally uploaded by Breibeest.

Na de Branching Out sjaal had ik nog een boel mohair over. Niet alleen in hemelsblauw, maar ook nog in twee andere erg mooie kleuren: licht marine en fel blauwgroen.

De restjes waren net voldoende om deze gehaakte sjaal te maken. Eigenlijk hou ik ook heel erg van haken -- je bent niet gebonden aan de lengte van breinaalden, werken met verschillende kleuren is een stuk eenvoudiger, en het gaat ook best snel.

Ik ben trots op het resultaat :-)

O ja -- de Branching Out sjaal heb ik kado gegeven aan mijn eigen moeder, die maandag na een heftige operatie eindelijk ontslagen wordt uit het ziekenhuis. De sjaal ligt thuis op haar te wachten. Als ze 'm zelf niet mooi vindt (dat kan altijd!), dan hoop ik dat ze 'm aan iemand anders doorgeeft...

Geen opmerkingen: