maandag 12 februari 2007

Hup Truitje Hup!

Weinig gepost de laatste tijd... ik lijd aan WIP-itis. Ken je dat? Een doos vol onafgewerkte breiprojecten, en steeds maar nieuwe dingen beginnen, en niets afwerken?

Ach, ja. Soms is het proces leuker dan het resultaat :-)

In elk geval -- ik heb dringend nieuwe truien nodig. Vooral truien die een beetje elegant zijn, zodat ik ze ook kan dragen bij meer "officiƫle" gelegenheden, zoals presentaties op het werk. Dit weekend heb ik zo ongeveer het hele internet afgeschuimd, op zoek naar gratis patronen (leve Knitting Pattern Central!). Deze grote jachtpartij heeft de volgende wildtrofeeƫn opgeleverd:

Cactus Flower, door Fathom Harvill, in Knitty Fall 2006:
en Minimalist, door Sarah Sutherland, in MagKnits October 2006.

Keuzes, keuzes.

Tatania heeft misschien een te grote halsopening. Eerder een trui om in glad katoen te breien, voor koelere zomerdagen of voor de lente of herfst.

Minimalist is misschien wat te minimalistisch. En, als ik 1x1 rib brei, dan zien die ribben er nooit echt mooi uit. Ben ik de enige die daar last van heeft?

Licorice Whip vind ik erg, erg leuk. (Het model op de foto is wel graatmager... ikke niet. Kuch. Toch denk ik dat het mij ook zal flatteren.) MAAR de omschrijving van de trui is raar. Bij pakweg maat 42 krijg je een biceps-omtrek van 22 inches... dat is absurd breed! En de gauge klopt ook helemaal niet. Hmm.

Cactus Flower vind ik prachtig. Precies het soort trui dat ik graag draag. De combinatie van mohair met katoen-zijde vind ik geweldig. Maar, als ik de trui zou breien met de Rowan-wolletjes uit het patroon, dan zou dat me... euh... 250 euro kosten. Of 300 euro? Ofzo?
(valt flauw)
(krabbelt weer recht)
OK. Het wordt Cactus Flower. Maar dan wel met goedkopere wolletjes. Kleurencombinatie, dat zien we nog wel.

Handwerkbeurs Zwolle, here I come, met veel stashgeld! Hopelijk heeft iemand mooie mohair in z'n kraampje!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik had die 'droptrui'ook gespot. Heel leuk, maar ik ben niet zo van de grote projecten. Dus ik denk er nog even over.