vrijdag 26 oktober 2007

Herfstig / Autumny

Lieve mensen! Nog 7 keer slapen en het is Stitch 'n Bitchdag! Jawel! Ik kan me voorstellen dat de standhouders en workshopleiders zich nu druk aan het voorbereiden en stressen zijn... en ik verheug me al helemaal op een hele drukke en volle dag met heel veel nieuws en moois en hopelijk veel ontmoetingen!

Ik was er snel bij en kon me inschrijven voor de volgende workshops:
Als iemand van jullie bij dezelfde workshops zit, dan hoor ik dat graag, lijkt me leuk om even te kletsen! Ik zal op de Stitch 'n Bitchdag mijn nieuwe roze-rode Noro-sjaal dragen... dat maakt me vast erg herkenbaar. Tik me gerust op de schouder als jullie me tegenkomen en een praatje willen maken.

Next weekend, on 3 November, there will be the second Stitch 'n Bitch Day here in Rotterdam. It's the largest knitting-related event of the year; I'm going to follow several workshops (Japanese knitting; spindle spinning; and sock knitting by Yarnissima!). Oh boy, do I look forward to it!

Even snel een overzicht van nieuws op het breifront; klik op de foto's voor meer info!

And here's a quick overview of my knitting projects; click on the pictures for more info!

Eén Ringwood Pattern sok (uit Knitting Vintage Socks van Nancy Bush) is klaar. Hij is te klein voor de persoon voor wie hij oorspronkelijk bedoeld was: mijn goeie vriend J., schoenmaat 42. Hij past perfect voor mij (schoenmaat 39). Voorbestemd en voor mezelf houden? Of de teen uithalen en langer maken? Ik heb nog niet beslist.

A serious dilemma.

One Ringwood Pattern sock (from Knitting Vintage Socks by Nancy Bush) is finished. Dilemma. It's too small for the intended recipient: my good friend J. who has shoe size 42. It fits my size 39 foot perfectly. Is this destiny? Should I keep these for myself? Or frog the toes and make them longer? Haven't decided yet.

Ik vond dat Ringwood-patroon trouwens zo leuk dat ik voor zoontjelief een schattige peuterversie aan het maken ben. Met het (grote) restant Wollmeise Granatapfel dat over is / zal zijn van mijn (onafgewerkte) Pomatomussen.

Toddler's Half Hose in Ringwood Pattern

By the way, I like(d) this Ringwood pattern so much that I'm making a cute toddler version for my little boy. With the (large amount of) leftovers of Wollmeise Granatapfel from my Pomatomi (which suffer from Second Sock Syndrome).

Zoonlief heeft nu ook een setje muts + wanten, naar een (generiek) patroon van Ann Budd, in Lang Merino. Echter, hij vindt ze maar niks en trekt ze meteen uit. Ah, peuters! :-))

Mittens and matching hat for toddler

My dear son has also received a pair of handknit mittens and a matching hat, after a generic pattern by Ann Budd, in Lang Merino. Alas, he doesn't appreciate them and tears them off after one second or so. Ah, those joyful toddlers! :-))

Mijn meisjes-streepjes-Noro-sjaal is af! Roze! Met frutsels (fringe in het Engels)! Deze zal ik dragen op de Stitch 'n Bitch dag.

Noro Scarf = FO!

My girly striped Noro scarf is done! It's very pink! With a fringe! I'll wear it at the Stitch 'n Bitch Day.

En last but not least: ik maak eindelijk een trui voor mezelf, de Sunrise Circle Jacket van Kate Gilbert. Ik hoop dat ik het volhoud. Ik hoop dat de maat goed zal zijn en dat hij er leuk zal uitzien. Wens me veel sterkte en volhardendheid!

Sunrise Circle Jacket, UFO, back, in progress

And last but not least: I'm finally making a sweater for myself. The Sunrise Circle Jacket by Kate Gilbert. I hope I'll find the courage and persistance to finish it. I hope it'll fit and will be flattering. Wish me luck and strength!

Tenslotte: ik heb de laatste tijd weinig gereageerd op andere blogs en op commentaren. Ik heb (door drukte, herfst, weinig slaap, verkoudheid??) erg weinig energie daarvoor, maar weet dat ik jullie blogs nog steeds erg gretig lees en jullie commentaren heel erg apprecieer! Hopelijk, met een nieuwe energiestoot, doe ik eens een stevige inhaalslag.

Finally -- the last weeks, I have left very few comments on other people's blogs and have reacted too little on your comments and messages and remarks. For some reason or another (too busy? Autumn? too tired? snotty nose and sore throat?) I don't have much energy for that, but do know that I read all your blogs with great interest and that I do appreciate your comments very much! Hopefully a new bout of energy will follow soon so that I can catch up.

6 opmerkingen:

Tijm zei

Succes met helemaal weer op krachten komen en ik kijk naar je uit op de SnBdag!!!
Prachtig werk heb je allemaal!!

Ik ben in grijzen gekleed met een kidsilk haze trui met draai in het voorpand.

Anoniem zei

Hallo Breibeest,
Zag je foto's op Flickr, check om de zoveel dagen de jongensspullen daar, ter inspiratie. Want ik heb ook een zoontje van 2. En je raad het al... Pelle wil de sjaal die ik voor hem gebreid heb (van de nieuwe Kaffe Fassett sokkenwol van Regia) NIET dragen. Ben nu bezig met een jaquard truitje. Hoop zo dat hij die wel aan wil.
Veel plezier zaterdag. Ik ben herkenbaar als huismus in de kop van Drenthe, SnB-loos.

Hou vanaf nu je blog in de gaten, Ria.

Anoniem zei

Wat een heerlijke sokken. Ik zou ze mooi zelf houden en het volgende paar voor vriend maken. Ik ga ook naar Snb en zt in de japans breien workshop.

Anoniem zei

Leuk die ringwood (goed onthouden?)! Even in het boek gekeken. Prima patroon voor een onderwegsok. Tot de 3e. Ik heb een badge op met mijn naam, om mij kun je niet heen :-)))

MoniqueB. zei

Hoi Breibeest.
Nou heb ik je dus wel gezien bij de japansbreien workshop, maar niet herkend. Sorry.
Ik vond het een leuke dag...

Groetjes Monique

Anoniem zei

Hi

I love your hat and mittens. I must do something like that to my son also. I must let you know, that I'm putting new package together and it should arrive soon.
Best
SP