dinsdag 21 november 2006

Knit a River

Vorige week, als voorproefje voor de Eerste Nederlandse Stitch 'n Bitch Dag, heb ik een aantal blauwe vierkantjes (van 15 x 15 cm) gebreid voor het Knit a River-project. Uit m'n moeders wolcollectie (die vooral uit kleine restjes bestaat) had ik al eerder een aantal blauwe bollen gehaald. Een deel ervan is nu verwerkt -- meer ruimte in de woldoos, hoera!

Meteen ook een goeie oefening om, na een aantal jaren van non-activiteit op breigebied, nog eens te checken hoe een aantal (sier)steken "aanvoelen".





De ribbelsteek, simpele der simpelen, heerst. Vind ik. Lekker dik, rekbaar, stevig en gelijkmatig. Het onderste vierkant is gemaakt van een erg fijne wol-katoenmengeling (vermoed ik toch) in een mooi diep donkerblauw, jammer dat ik er maar één klein bolletje van had. Uit datzelfde bolletje, maar dan enkeldradig, heb ik het volgende gewrongen:



En dan waren er ook nog deze:





Bovenstaand wolletje vind ik le.lijk. ... soort glimmend katoen met hoofdkleur turquoise en allerlei frutsels in alle kleuren van de regenboog. Jaren '80 slechte smaak. Bah. Blij dat ik er vanaf ben.



Dit wolletje vond ik ook lelijk. Ik heb het niet voor verlopende kleurtjes. Maar het is er toch redelijk aardig uitgekomen, vooral de tricotsteek in het midden.



Ach ja. Niets bijzonders.

En hier heb ik een speciaal steekje uitgeprobeerd. Geen idee hoe-ie heet in het Nederlands, in het Engels heet hij Chinese Waves. Goed voor handdoeken (goed plan!!) en ik kan me voorstellen dat je er, met heeeeeel dik katoen of met touw (auw), ook een leuk badmatje mee kan produceren.



De achterkant vind ik nog leuker eigenlijk, allemaal kleine uitgerekte golfjes:



Wil je ook meebreien aan de rivier (die er trouwens als volgt uit gaat zien:)?



Kijk dan even op de website van het Knit a River project.

Geen opmerkingen: