vrijdag 29 december 2006

Boob Tube...

Deze schouderwarmer, stola, of in het Engels, lekker plastisch, boob tube (tietenband?? kuch) heb ik al een paar maand geleden afgewerkt. Lekker makkelijk, om na een paar jaar de breidraad weer op te pikken. Hij is ook lekker warm en ziet er bijzonder schattig uit met die pomponnetjes...

Een patroon van Bergere de France (winter 2006-07, nummer 324), in averechtse tricotsteek, met Toison, kleur Courtisane (77% acryl, 20% gekamde wol, 3% polyamide), wasbaar op 30 graden hetgeen geen overbodige luxe is, aangezien ik bijna iedere dag vieze kleren met vlekken heb door m'n interactie met Klein Dreumpje!

Blijkbaar zijn de patronen en wol van Bergere de France niet zo populair... ik ken ze al jaren, en in ieder patronenboek vind ik wel wat naar m'n zin. Ik ben benieuwd of er nog andere breibloggers zijn die regelmatig met Bergere de France aan de slag gaan.

3 opmerkingen:

José zei

Ja hoor, ik brei ook met BdF, en heb zelfs met precies dit lekkere garen laatst een col gebreid voor op de trui die ik er vorig jaar mee maakte. Zag daarstraks dat ik er nu nog steeds een bol of vijf van heb liggen. Alaska heb ik ook nog in huis, is nog niet aan de beurt, en mijn veelgekabelde vest in aanbouw is van BdF Irlande.

Jouw capeje zou in de boeken van Interweave Press geen 'boobtube' heten, maar een 'capelet', vind je dat niet fijner klinken? Ik dacht dat een boobtube zo'n tricot buisje is, een soort kort strak hemdje zonder bandjes.

Unknown zei

En ook ik brei al jaren met BdF. Ik ben zelfs lid gebleven van M&M Wolpost in Nederland op het adres van mijn ouders, nadat ik naar Frankrijk ben verhuisd 3,5 jaar geleden, omdat mijn leesvaardigheid van Franse patronen nog niet goed genoeg was/is. Ik vind de patronen erg leuk, de wol mooi maar ik moet wel zeggen dat ik me altijd rot reken als ik iets brei omdat mijn proeflapjes nooit kloppen met die van hun. En teveel niet kloppen om simpelweg een iets dunnere of dikkere naald te gebruiken :(.

Ik ben trouwens inmiddels wat meer thuis in de Franse breitermen omdat ik in het voorjaar hier in het stadje een "trico'thé'café" (een soort SnB) heb opgericht met 1 Nederlandse en verder dus alleen Françaises :).

Groetjes, Florence

fleur zei

Hallo kan u aub het patroon van schouderwarmer doormailen wou hem ook graag breien .


Mvg Fleur