dinsdag 24 april 2007

Stitch 'n Bitch Dag 2007!

Ik las het al bij een paar andere breibloggers: dit jaar, op 3 november, wordt er een tweede Stitch 'n Bitch Dag georganiseerd in de Van Nellefabriek in Rotterdam!

I picked this up at a few other Dutch knitblogs: there will be a second Stitch 'n Bitch Day in Rotterdam this year, 3 November to be precise. For all non-Dutch readers: the Stitch 'n Bitch day is probably the largest knitting-only (!!) fair in the Netherlands; last year was the first edition, and approximately 800 Dutch knitters turned up. It was fabulous.

Vorig jaar heb ik me bijzonder goed vermaakt, ondanks het feit dat ik er nog niemand kende (was nog nooit naar een SnB groep geweest en had pas weer de breinaalden opgepikt na een pauze van ruim vijf jaar). Dus ik kijk er nu bijzonder naar uit.

Last year, I had lots of fun there, despite the fact that I didn't know anyone there; I had not attended our local SnB group yet and had only just picked up knitting again after a 5-year knitless period. So, I'm really looking forward to it.

Ik heb een ideetje voor een (informeel) stokje. Je kan op de website van de SnB-dag feedback geven over wat je graag zou willen zien/leren/... op 3 november, maar dat kunnen we op onze eigen blogs ook aangeven, toch?

Dus: wie dit leest en wie wil meedoen, beantwoord even de volgende 3 vragen, op je eigen blog, in de commentaar mag ook.

Hoe ziet jouw ideale SnB-dag eruit?

1. Welke winkels, produkten, merken zou je graag zien op de beurs van de tweede SnB-dag?
2. Welke workshops zou je er graag zien? Welke sprekers? Welke sociale activiteiten?
3. Heb je tips of ideeën om de tweede SnB-dag nog beter en leuker te maken dan de eerste?

I have an idea for an informal "blog meme" for anyone who wants to attend the second SnB day (probably less relevant for non-Dutch knitters ;-). If you want, feel free to copy the following three questions and answer them on your blog:

What would your ideal SnB-day look like?

1. Which shops, products, brands would you like to see there (in your wildest dreams)?
2. Which workshops, speakers, social activities would you be interested in?
3. Do you have any ideas or suggestions to make this year's SnB day even more fun and successful than the previous one?

Mijn antwoorden: My answers:

Mijn ideale SnB-dag:

1. Welke winkels, produkten, merken zou je graag zien op de beurs van de tweede SnB-dag?
Veel handgeverfde wol en sokkenwol. Natuurlijk Storm op Zolder, maar in mijn wildste dromen zou ik er ook graag een standje van Wollmeise en, waarom niet, Blue Moon Fiber Arts (Socks that Rock!) willen zien!
Een groot assortiment Clover-produkten zou geweldig zijn.
En graag een boekenstand met heel veel klassiekers: Barbara Walker's Treasuries, de klassieke sokkenboeken van Nancy Bush,...

2. Welke workshops zou je er graag zien? Welke sprekers? Welke sociale activiteiten?
Een workshop wol verven en spinnen voor beginners, dat zou fantastisch zijn.
Ik wil ook nog altijd met de breimachine leren werken :-)
En een workshop "breibloggen" voor beginners? Waarom niet?
Het zou ook erg tof zijn als er een soort "officiële" breibloggerstafel komt, waar iedereen met een brei- of handwerkblog zichzelf kan voorstellen (printjes van je blog meebrengen?), gezellig kan kletsen... misschien moeten we ook allemaal even een badge maken met onze URL?

3. Heb je tips of ideeën om de tweede SnB-dag nog beter en leuker te maken dan de eerste?
Misschien alles iets ruimer opzetten -- het was wel vaak heel erg dringen bij de kraampjes. Ik zou ook graag iets meer "jonge" gezichten zien :-)

(Summarizing my answers: my ideal SnB day would have lots of (hand painted) sock yarns, a la Storm op Zolder, Wollmeise (!!) and Blue Moon Fiber Arts, why not! I'd love to see some real Dutch knit blogger gatherings and workshops, I'd like to learn to dye and spin wool, and learn to work with a knitting machine. To make it even better, it would be good if the whole event would be a bit more spacious (you really had to use your elbows to be able to have a look at the stalls at the fair) and would attract more "younger" knitters.)

1 opmerking:

Unknown zei

Mooie foto!En goed idee: de 3 vragen op je blog beantwoorden. Als ik tijd heb, doe ik het ook binnenkort! En ik hoop je snel weer in HS II te zien!