zaterdag 10 maart 2007

Sok Ahoy!


Jaywalking, originally uploaded by Breibeest.

For English, click on the photo!

Ik ben nu helemaal over naar het sokkenfront. Bewijs: bovenstaande foto, met twee Jaywalkers "in progress".

De linker sok is een eigen interpretatie van de Jaywalker, namelijk een versie vanaf de teen gebreid (de teen dichtnaaien, bah, vind ik echt niet leuk). De wol is Trekking XXL Colorline 147, gekocht op de handwerkbeurs in Zwolle bij Wolhalla. Deze sok heeft nog geen broer/zus, ik had zin om eerst iets anders te doen.

Dat werd dus de rechter sok, een Jaywalker helemaal volgens het patroon, met Regia Sierra 5548 Orion. De wol heb ik op hetzelfde ogenblik gekocht. Gebreid vind ik het er toch een beetje "goedkoop" uitzien -- ik ben niet 100% blij met de kleurtjes. Maar ach, de zigzagstreepjes zijn wel kek!

1 opmerking:

Bianca zei

Ik heb laatst ook een paar sokken met de Regia gebreid. Op zich wel comfortabel garen om mee te werken, en volgens mijn dochter lopen de sokken lekker. Da's op zich ook heel wat waard. Ik vind de zigzag een mooi effect voor dat garen.